اختتامیه مرحله منطقه ای دهمین جشنواره تدریس برتر منطقه 4
به گزارش روابط عمومی مدیریت امور پردیس های استان قم؛ مرحله منطقه ای دهمین جشنواره تدریس برتر، منطقه 4 به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان قم در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 20 و 21 اردیبهشت ماه در پردیس حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.
در این دوره از جشنواره دانشجومعلمانی از استانهای قم، مرکزی و قزوین در رشته های آموزش ابتدایی، آموزش کودکان با نیازهای ویژه، آموزش زبان عربی، آموزش الهیات، آموزش زبان انگلیسی، راهنمایی و مشاوره با دو گرایش پرورشی و مشاوره به رقابت پرداختند. از این میان، فاطمه سادات سیدی طبا زواره، پریسا علی مرادی، مهتاب خانی، فاطمه عسکری نجفی، امیرمحمد شفیعی، نیما مرادی، بهنام مولایی و علی اکبرزاده به مرحله کشوری راه یافتند.
در اختتامیه این جشنواره پرویز انصاری راد معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان و کارکنان استان قم برای برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره دهم، خطاب به شرکت کنندگان، آنها را سفیران جشنواره تدریس برای سایر دانشجویان خواند که با رویکرد تحولی دانشگاه همراهی می نمایند.
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به نظریه ساختن گرایی در زندگی اشاره کرد و افزود باید در ارائه تدریس با روش علمی ایده های دانش آموز را به آزمون بگذارید تا حل مسأله را دانش آموزان تجربه کنند و تفکر و اندیشیدن یاد گیرند.
انصاری راد سخنان خود را اینگونه ادامه داد که در تدریس ها، مهارت های تفکر را با استدلال، نقد و تحلیل آموزش دهید؛ زیرا یادگیری یک موقعیت است و معلم دانش آموز را به سمت موقعیت ها هدایت می کند.
حجت الاسلام والمسلمین سید نقی موسوی مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان قم، طی سخنانی پیرامون الگوهای تدریس، اولین الگو را الگوی تعاملی بین دانش آموز و معلم مبتنی بر مربی محوری دانست.
ایشان در ادامه الگوی دوم را الگوی دانش آموز محوری معرفی کرد که هر کدام اسلوب و روشهایی دارد.
موسوی الگوی سوم را الگوی برنامه محوری و متن محوری خواند که اقتدار متن درسی را از تعامل بین معلم و دانش آموز ضریب می دهد و الگوی چهارم هم الگوی منطق بازار در تعامل بین دانش آموز و معلم است.
مدیر امور پردیس های استان قم الگوی تعامل بین دانش آموز و معلم را که در تعامل ناهمتراز قرار دارند، مهم دانست و افزود که باید روابط انسانی را حاکم کرد؛ زیرا اقتدار متن فرو پاشیده شده است.
شایان ذکر است در این مرحله 21 دانشجومعلم در رشته های آموزش ابتدایی، آموزش کودکان با نیازهای ویژه، آموزش زبان عربی، آموزش الهیات، آموزش زبان انگلیسی، راهنمایی و مشاوره (پرورشی)، راهنمایی و مشاوره (مشاوره) شرکت داشتند که از بین آنها 13 نفر حائز رتبه شدند و 8 دانشجو معلم به مرحله کشوری راه یافتند.